dijous, 18 de setembre del 2014

Visita a la biblioteca de la UAB


¡Fernando Galindo, un admirador, un esclavo, un amigo, un siervo!
José Luis López Vázquez, Atraco a las tres (1962)

Hola a tots! 

Aquests dies, com bé podeu saber, han començat les classes. Tot i això, ahir vaig estar visitant la biblioteca d'Humanitats de la UAB amb alguns dels meus companys i, el més important, buscant llibres relacionats sobre el tema del cinema espanyol durant el franquisme. Afortunadament en vaig trobar i vaig estar llegint parts de dos llibres molt interessants: Del azul al verde, de Domènec Font, i El montaje del franquismo: La política cinematográfica de las fuerzas sublevadas, d'Emeterio Diez Puertas. 

Els dos llibres parlen sobre el tema que aborda el meu Treball de Recerca, així que vaig estar buscant parts bastant interessants; tant sobre el cinema del franquisme i de banda de les forces sublevades, com sobre la censura que hi havia en l'època. La veritat és que vaig trobar coses molt interessants, com per exemple la lista de treballadors del cinema que van patir les repressàlies del règim o, fins i tot, una llista sobre els treballadors perseguits pel Tercer Reich. 

Per una altra banda, encara em trobo veient més pel·lícules de l'època. La propera serà probablement, tot i que ja l'he vist, Atraco a las tres, una comèdia protagonitzada per José Luis López Vázquez i Gracita Morales i que personalment recomano molt.

Home llegint la revista Fotogramas, creada l'any 1946

Fins a la propera!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada